Om Humlebien

Historie

Klubben blev oprettet i 1975 i Fredensborg-Humlebæk Kommune og bestyrelsen består i dag af interesserede forældre og andre over 16 år med interesse for filmklubarbejde.

Formål

Vores formål er at sikre børn og unges adgang og kendskab til kvalitetsfilm og til at se film på det store lærred. Sammen med kammeraterne kan de fordybe sig i salens mørke og opleve eventyr og meningsfyldte historier. Vi vil også gennem forskellige aktiviteter og arrangementer medvirke til børn og unges forståelse for filmen som kunstart og deres kendskab til filmens virkemidler.

Vi er medlem af landsorganisationen Danske Børne- og Ungdomsfilmklubber, som er vores kontakt og forhandlingsorganisation til filmimportører og filmudlejere.

Tilbud

For børn 6-10 år og 11-15 år vises biograffilm i Humle Bio.

Andre kulturelle arrangementer for kommunens børn og unge.

Vi deltager også i festivaler som f.eks. Den Gode Historie og Nordiske Filmdage.

Tilmelding

Hvert år i august måned udkommer klubbens program, som uddeles på skoler og institutioner i Fredensborg Kommune.

Medlemskab opnås via filmklubbens hjemmeside fra midten af august, når programmet er fremlagt på kommunens biblioteker og uddelt på skolerne. Man kan også tilmelde sig i Humle Bio før klubbens forestillinger, såfremt der stadig er ledige medlemskort.

Filmvalget

Filmene vælges af bestyrelsen ud fra filmgennemsyn og fra de kataloger og anmeldelser vores landsforening Danske Børne- og Ungdomsfilmklubber forsyner os med.

Vi sammensætter et program bestående af både nye og gamle (klassikere) film og gerne fra forskellige lande. Danske og nordiske film prioriteres højt. Da vi har inddelt vore filmvisninger i aldersgrupperne 6-10 år og 11-15 år vil der undertiden være film, der ikke er så velegnet for nogle. Der er forskel på børn og nogle børn er mere modne eller filmvante end andre.

Derfor forventer vi at forældre er opmærksomme på hvilke film deres børn skal se, og evt. taler med dem om filmen før eller efter forestillingen.

Kan forældre deltage?

På grund af den store søgning til klubben er det desværre ikke længere muligt for voksne, at overvære forestillingen sammen med barnet (eller blive optaget som selvstændigt medlem). Man er dog velkommen til at følge barnet ind i salen inden forestillingen begynder.

Kan man tage gæster med?

Der sælges ikke billetter til gæster, da Humlebien lejer film som filmklub, Lejeaftalen med filmudlejerne tillader ikke løssalg af billetter.

OM HUMLEBIEN
SKRIV TIL OS
Designet af KSA Design & IT Service med WordPress og Oxygen
envelopephone linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram